Tips voor een fijn museumbezoek

Om het museumbezoek voor jou en anderen zo aangenaam mogelijk te laten verlopen, vragen we je vriendelijk om met de volgende zaken rekening te houden.

• De museumzalen kunnen alleen worden bezocht met een geldig toegangsbewijs.
  • Kinderen onder de 12 jaar mogen het museum alleen onder begeleiding bezoeken.
  • Je baby of peuter is welkom, in draagzak, draagdoek of kleine buggy/kinderwagen. Een babyrugzak mag niet.
  • Bezoek met rolstoel is toegestaan; scootmobiels zijn binnen niet toegestaan. Er zijn twee gratis leenrolstoelen voorhanden.
  • Grote tassen en rugzakken mogen niet mee op de museumzalen. Er zijn afsluitbare kluisjes beschikbaar om deze op te bergen. We vragen je om kleine tassen op de buik (tegen het lichaam aan) te dragen.
  • Jassen graag ophangen in de open garderobe en niet los bij je dragen in de museumzalen. Ook statieven, selfiesticks, Nordic wandelstokken, paraplu’s, e.d. dienen in de garderobe te worden achtergelaten.
  • De museumobjecten mogen nooit worden aangeraakt.
    In de collectiepresentatie staan tentoonstellingsmeubels met veel lades: deze mag je voorzichtig openen. Ze liggen vol met prachtige en bijzondere objecten die je niet wilt missen.
  • Fotograferen en filmen is toegestaan, maar alleen voor privégebruik en zonder gebruik van flits, statief of selfiestick.
  • Telefoneren mag, maar houd rekening met anderen.
  • Eten, drinken en roken is in het museum niet toegestaan.
  • Huisdieren mogen niet het museum in, met uitzondering van assistentiehonden.
  • Museum W heeft geen museumcafé. Zin in een kop koffie met appeltaart of soep met een broodje? Rondom het museumgebouw bevinden zich diverse horecagelegenheden die je graag welkom heten.
  • Vriendelijk verzoek om altijd de aanwijzingen van onze medewerkers (en eventuele tijdelijke aanpassingen van de huisregels) op te volgen.

Wij wensen je een fijn bezoek!
Graag ontvangen we je eventuele feedback naar aanleiding van je ervaringen.